Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 11 Αυγούστου 2015

Για την ΕΝΟΤΗΤΑ και την ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ του Ποντιακού χώρου, ο Ιβάν Σαββίδης το Δεκαπενταύγουστο στην Τραπεζούντα.

Στις 3 Ιουλίου του 2010 στην Αθήνα, με κεντρικό σύνθημα την ΕΝΟΤΗΤΑ και την ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, ο Ιβάν Σαββίδης εκλέχθηκε Πρόεδρος του Δ.Σ. της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων (ΔΙ.ΣΥ.Π.Ε.).

Ο Ιβάν Σαββίδης κέρδισε την εκλογική διαδικασία με 19 ψήφους, έναντι 17 ψήφων του Γιώργου Παρχαρίδη, Προέδρου της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Π.Ο.Ε.). Ήταν μια εκλογή ευθύνης με δεδομένο ότι την πλειοψηφία των εκλεκτόρων στο ΔΣ της ΔΙΣΥΠΕ κατέχει εξ ορισμού η ΠΟΕ (με βάση το καταστατικό της ΔΙΣΥΠΕ).  Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα μεγάλο μέρος της ΠΟΕ απλά δεν ψήφισε τον Πρόεδρο της, επιλέγοντας να δώσει όραμα και προοπτική στον Ποντιακό χώρο.
15 Αυγούστου 2010. Ο Ιβάν Σαββίδης στην πρώτη Πατριαρχική Λειτουργία στην Παναγία Σουμελά.
Ο ηττημένος Γιώργος Παρχαρίδης δήλωσε τότε, ότι θα στηρίξει την προσπάθεια για Ενότητα που θα κάνει ο Ιβάν Σαββίδης. Δήλωση που έμεινε μετέωρη μια που από την πρώτη στιγμή ξεκίνησε ο τορπιλισμός κάθε προσπάθειας. Και φυσικά ενάντια στη βούληση της πλειοψηφίας, με όπλο ένα καταστατικό που θα ζήλευε και η χούντα, όπου προβλέπετε αυξημένη πλειοψηφία για την εισδοχή νέων μελών στη ΔΙΣΥΠΕ, αυξημένη πλειοψηφία για την αλλαγή του, αλλά και πλειοψηφία της ΠΟΕ στη σύνθεση των οργάνων της. Πραγματικά το καταστατικό της ΔΙΣΥΠΕ, αποτελεί μνημείο αντιδημοκρατισμού και καθεστωτικής αντίληψης.

Μιας καθεστωτικής αντίληψης που στηλίτευε σε κάθε ευκαιρία ο Πρόεδρος της ΠΟΕ, αναφερόμενος στην εποχή Τανιμανίδη, αλλά που έσπευσε να ενστερνιστεί όταν επέβαλε αλλαγή του καταστατικού της ΠΟΕ για να εκλεγεί ξανά για Τρίτη θητεία.

Όλα αυτά οδήγησαν στην αποχώρηση όλων των Ομοσπονδιών της πρώην ΕΣΣΔ από τη ΔΙΣΥΠΕ και τελικά στην παραίτηση του Ιβάν Σαββίδη από την Προεδρία της.

Αυτό βέβαια εξυπηρέτησε τον Παρχαρίδη. Δεν χρειάσθηκε να αλλάξει για άλλη μια φορά το καταστατικό της ΠΟΕ ώστε να επανεκλεγεί, απλά μεταπήδησε άνευ αντιπάλου πλέον στην Προεδρία της ΔΙΣΥΠΕ. Ακολούθησαν δύο χρόνια πλήρους ανυπαρξίας της ΔΙΣΥΠΕ, αλλά και απαξίωσης της ΠΟΕ με τον εξαναγκασμό σε παραίτηση του Προέδρου της Φαχαντίδη που προσπάθησε ν ανοίξει ένα παράθυρο στην ενότητα.

Όλο αυτό το διάστημα ο Σαββίδης δεν το έβαλε κάτω. Βαθιά πεπεισμένος ότι η ΕΝΟΤΗΤΑ όλων των Ποντίων αποτελεί προϋπόθεση για την προώθηση  των ζητημάτων του Ποντιακού Κινήματος και του Ποντιακού Ελληνισμού, συνέχισε την προσπάθεια για να την πετύχει.
15 Αυγούστου 2011. Η ΑΘΠ Του Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρολομαίος με τον Ιβάν Σαββίδη στην Παναγία Σουμελά μετά το πέρας της δεύτερης Πατριαρχικής Λειτουργίας.
Για να φτάσουμε στη συνάντηση που θα γίνει στης 15ης Αυγούστου στην Τραπεζούντα. Ενώ λοιπόν ο Ιβάν των Ποντίων, κάνει για άλλη μια φορά την προσπάθεια, ακούγεται ότι κάποιοι επιμένουν να βάζουν όρους, διεκδικώντας από πρωτοκαθεδρίες και αποκλειστικότητες στη διοργάνωση Παγκόσμιου Συνεδρίου, μέχρι και ρόλους Επιτίμων Προέδρων που θα τους επιτρέψουν να υπάρχουν ακόμη στα Ποντιακά πράγματα.

Άνθρωποι που χωρίς αίσθηση ευθύνης απέναντι στον Ποντιακό Ελληνισμό προσπαθούν να γραπωθούν σε καρέκλες. Άνθρωποι που δεν ξέρουν την λέξη συγγνώμη… 

Προσωπικά δεν πιστεύω στην επιτυχία του εγχειρήματος της Τραπεζούντας. Μακάρι να πετύχει, αλλά το νέο δεν μπορεί να προέλθει με τη χρήση παλιών και φθαρμένων υλικών και αναφέρομαι σε όλες τις πλευρές που συνθέτουν το Ποντιακό παζλ.

Πιστεύω ακόμη στον Ιβάν Σαββίδη. Στην αγάπη και το πάθος του για τον Ποντιακό Ελληνισμό.
Ανεξάρτητα από τι θα γίνει στην Τραπεζούντα, θα πρέπει ό ίδιος να πάρει την πρωτοβουλία να καλέσει εκπροσώπους όλων των πρωτοβάθμιων σωματείων όλων των Ομοσπονδιών του Ελλαδικού χώρου και να τελειώσει επιτέλους την ανούσια πλέον διαμάχη που διαχωρίζει τους Πόντιους και τα σωματεία τους.

Πιστεύω ότι σε μια τέτοια πρωτοβουλία θα ανταποκριθούν όλοι γιατί πραγματικά όλοι πιστεύουν 
στην ΕΝΟΤΗΤΑ και στην ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ. Όλοι πιστεύουν στη ΔΥΝΑΜΗ του ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

                                                                Ο εκ Βαρυνού Τραπεζούντος Θρασύβουλος